Transport, spedycja, logistyka

Temat: Plany zagospodarowania w Pile
" />
">Podaj mi na przykładzie innego miasta . Gdzie jest jeszcze ulica ,, firmowa ,, ?
Żadna nowość. Amsterdam, dzielnica (czy też część aglomeracji) Schiphol (tam, gdzie port lotniczy) - mój klient ma biuro przy Boeing Avenue.
Inny przykład: Redmond - Microsoft Avenue. Kilka miejscowości w Niemczech (m.in. Hannover i Kaiserslautern): OpelStrasse.

Tak czy inaczej podejrzewam, że to będzie ulica raczej Antona i Gerarda Philips (założyciele) lub Fritsa Philipsa (późniejszy prezes, chyba wnuk któregoś z tych dwóch), niż Philips Lighting Poland.
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=4047



Temat: Atak na Prusy Wschodnie ? ...

ad. tematu nie broniac naiwnosci pytajacego i wiedzy ad. posiadanych srodkow we 09/1939 ... ale .... to ja mam takie troche "zadziorne" pytanka

- dlaczego jedyne wypady polskich jednostek na tereny III Rzeszy we wrzesniu tez mialy miejsce w Prusach


A Armia "Poznań" to pies?
Jeśli już patrzeć tym kryterium wypadów....


-

po trzecie co ze spisem obiektow i celow sporzadzonych przez Rayskiego w 1937 (?)(dworce kolejowe, mosty, wezly drogowe, itp) ktore mialy byc bombardowane w pierwszej kolejnosci a dotyczyly one wylacznie Prus. Fakt ze wlasnie w tym raporcie tez podano liczbe potrzebnych bombowcow nie pamietam dokladnie liczby ale oscylowalo to cos c.a.: 120-160 Losi.


Lista obiektów przeznaczonych do ewentualnego bombardowania będąca oficjalnym studium na podstawie, którego analizowano liczbę bombowców (i to nie tylko Łosi) to poniższy plan z 1936/7 r. pózniej aktualzowany.
Wg planu płk. Sadowskiego z 1936/7 r. polskie bombowce ( bedące w opracowaniu P.30 Żubr/P.37 Łoś ) miały atakować:

-węzły i mosty kolejowe i drogowe wzdłuż Odry od Szczecina do Raciborza ( dworce w Widstock, Kostrzynie, Stargardzie Sz, Głazowie, Gorzowie, mosty w Gryfinie, Kostrzynie, Schwedt, Cedyni )

- porty: Wismar, Rostock, Greifswald, Szczecin, Królewiec, Piława, Elbląg ( przy zmniejszonym ładunku Hannover - Hamburg - Monachium )

- obiekty przemysłowe i komunikacyjne na obszarach: Berlin - Poczdam - Brandenburg, Dessau - Halle -Wittenberg, Zwickau - Bautzen, Drezno, Wrocław - Oława, Opole - Gliwice, Lubsko, Bolesławiec, Jelenia Góra ( Berlin - dworce, centrum miasta, Szczecin - port, Wrocław - dworce, centrum, mosty, Frankfurt - dworzec, mosty; mosty w Furstenburgu, Grosse, Głogowie, Sagan, dworce i węzly w Bieniowie, Sagan, Węglincu, Gorlitz, Krzystkowicach, Bolesławcu, Głogowie, Legnicy, Dzietrzychowicach )

- porty, dworce i węzły kolejowe, mosty i obiekty wojskowe na terenie Prus Wsch. ( Królewiec - dworce, port, Piława - dworzec, port, Insterburg - dworzec i węzeł kol., dworce w Braniewie, Ornecie, Rotflies )
Cele bliższe miały być atakowane również przez maszyny liniowe ( Prusy ) a dalsze przez bombowce. Czyli nie "wyłącznie Prusy"....
A zdolność naszego lotnictwa bombowego do tak głębokich uderzeń nad Niemcy i Rosję to inna sprawa.... Do końca planowano latać Łosiami bez obawy- pzynajmniej nad Rosję....
Analizy liczby bombowców potrzebnych do skutecznego niszczenia celów zarówno wyżej wym. w Niemczech jak i w Rosji doprowadziły do liczby chyba 378 samolotów bombowych Z powodów oczywistych ( koszty ) zredukowano ją do 252 a potem 180 samolotów bombowych – i ta liczba była w planie gen. Rayskiego na lata 1937-42. Ostatecznie stanęło na 21 eskadrach i 126 samolotach a w 1939 zmniejszono i tą liczbę do 57 bombowców średnich. Ale do zadań bombowych bliższych mogły być uzyte również maszyny lekkie ( Wilk, Karaś, Sum ) planowano ich odpowiednio: od 360 ( 1936/7 ) do ponad 200 maszyn ( 1939 ).
Poza tym zmierzano oczywiscie atakować obiekty w Rosji - w wypadku wojny z Wielkim Bratem - do linii ogólnie Smoleńsk - Kijów (dworce, wykryte lotniska, linie kolejowe, magazyny, obiekty przemysłowe).



po czwarte tu tez juz nie pamietam czy to wyczytalem z jakiegos zrodla czy z tego forum , podobno 2 tygodnie przed wybuchem wojny jeden z generalow podsuwal Smiglemu koncepcje uderzenia wyprzedzajacego, prawda?

Jakiś kamikadze?
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=12213


Temat: Polskie wypady na tereny Niemiec IX1939r.
Z tego co pamiętam było opracowanie dot. wyliczenia dotyczące liczby bombowców potrzebnych do skutecznego niszczenia celów zarówno w Niemczech jak i w Rosji doprowadziły do liczby chyba 378 samolotów bombowych ( analiza z roku 1936 ). Z powodów oczywistych ( koszty ) zredukowano ją do połowy chyba do 180 samolotów bombowych – i ta liczba była w planie Rayskiego na lata 1937-42.

( Swoją drogą taka redukcja – ciach o połowę - w analizach speców II RP była parokrotnie – wg teoretycznych wyliczeń, których bliżej z pamięci nie podam potrzeba było np. 25 batalionów czołgów piechoty do zapewnienia wsparcia naszym 36-40 DP – skoro było to niemożliwe do zrealizowania ciachnięto liczbę 25 o 50 % - do 11-12 batalionów – też kosmiczna liczba na warunki II RP )

Z tego opracowania:
Niemcy:
Cele: polskie bombowce ( P.30/P.37 ) miały mieć w swoim zasięgu całe Prusy Wschodnie, Rzeszę do linii w przybliżeniu Szczecin – Berlin – Drezno ( przy zmniejszeniu ładunku – Hannover – Hamburg ). Celami byłyby: dworce kolejowe ( szczególnie Królewiec, Elbląg, Wrocław, Szczecin, olsztyn, mniejsze węzły kolejowe, porty morskie, magazyny, składnice wojskowe, lotniska w Prusach.
Wyloty bombowców: z węzła kunowsko-skierniewickiego, brzeskiego
Co do osłony myśliwskiej: planowano P.38 ?

Rosja:
Wyloty: z węzła wołkowyskiego, brzeskiego i gdzieś na południu ( Włodzimierz – Łuck )

Co do szczegółów – muszę poszukać.

Swoją droga, przy jednoczesnym uderzeniu 180 bomberów możnaby chyba było operacyjnie odizolować Prusy Wsch.

[ Dodano: Pon Cze 20, 2005 6:34 pm ]
Lista celów dla polskich bombowców ( cele "strategiczne" - istniejące i zlokalizowane w czasie pokoju ) wg planu Płk. Sadowskiego z 1936 r.:
Niemcy:

- węzły i mosty kolejowe i drogowe wzdłuż Odry od Szczecina do Raciborza ( dworce w Widstock, Kostrzynie, Stargardzie Sz, Głazowie, Gorzowie, mosty w Gryfinie, Kostrzynie, Schwedt, Cedyni )

- porty: Wismar, Rostock, Greifswald, Szczecin, Królewiec, Piława, Elbląg ( przy zmniejszonym ładunku Hannover - Hamburg - Monachium )

- obiekty przemysłowe i komunikacyjne na obszarach: Berlin - Poczdam - Brandenburg, Dessau - Halle -Wittenberg, Zwickau - Bautzen, Drezno, Wrocław - Oława, Opole - Gliwice, Lubsko, Bolesławiec, Jelenia Góra ( Berlin - dworce, centrum miasta, Szczecin - port, Wrocław - dworce, centrum, mosty, Frankfurt - dworzec, mosty; mosty w Furstenburgu, Grosse, Głogowie, Sagan, dworce i węzly w Bieniowie, Sagan, Węglincu, Gorlitz, Krzystkowicach, Bolesławcu, Głogowie, Legnicy, Dzietrzychowicach )

- porty, dworce i węzły kolejowe, mosty i obiekty wojskowe na terenie Prus Wsch. ( Królewiec - dworce, port, Piława - dworzec, port, Insterburg - dworzec i węzeł kol., dworce w Braniewie, Ornecie, Rotflies )

Rosja ( w przeciwnieństiwe do wariantu N nie przewidywano nalotów na miasta rosyjskie )

- dworce kolejowe, węzły kolejowe i drogowe , mosty kolejowe i drogowe do linii Wielkie Łuki - Newel- Witebsk - Orsza - Homel( przy zmniejszonym ładunku do linii kol. Moskwa - Orzeł - Kursk ) - dworce W.Łuki, Nowosokolniki, Smoleńsku, Kirczewie, Witebsku, Orszy, Mohylewie, węzły drogowe i kolejowe, mosty w Smoleńsku, Homlu, Witebsku, Orszy

- dworce kolejowe, węzły kolejowe i drogowe , mosty kolejowe i drogowe, obiekty przemysłowe do linii Homel - Kijów - Winnica - Bałta ( linia kol. Kursk - Charków -Aleksandrowsko-Sewastopol ) - dworce w Kijowie, Bachmaczu, Czernikowie, Bobrinskaja, węzły drogowe i kolejowe, mosty w Bachmaczu, Kijowie,

- inne cele wojskowe do linii Dzwiny i Dniepru


Maks. odległości celów dostosowano chyba do promienia działania budowanego wówczas P.37.
Cele bliższe miały być atakowane przez maszyny liniowe ( Prusy ) a dopiero dalsze przez bombowce.
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=744


Temat: Naloty aliantów na terenach Warmii
" />Fakty zaczerpniete z dokumentó i różnych forum:
EUROPEAN THEATER OF OPERATIONS
STRATEGIC OPERATIONS
KRÓLEWIEC (USAF)
(Eighth Air Force): Mission 425: In the morning 1,548 bombers are dispatched to attack 14 strategic targets in N Germany and V-weapon sites in France; 49 bombers are lost:
1. 126 of 146 B-24s bomb V-weapon sites in the Pas de Calais area; 1 B-24 is lost, 1 damaged beyond repair and 83 damaged; 4 airmen are KIA, 8 WIA and 24 MIA. Escort is provided by 44 P-47s; they claim 3-0-0 Luftwaffe aircraft; 1 P-47 is lost (pilot is MIA).
2. Of 341 B-17s dispatched, 137 hit Fallersleben, 95 hit Magdeburg/ Rothensee and 52 hit KONIGSBERG; they claim 2-0-6 Luftwaffe aircraft; 6 B-17S ARE LOST, 2 damaged beyond repair and 116 damaged; 11 airmen are WIA and 60 MIA. Of 191 B-24s, 169 hit Hannover/Misburg and 3 hit a target of opportunity; 1 B-24 is lost, 1 damaged beyond repair and 89 damaged; 4 airmen are KIA, 6 WIA and 9 MIA. Escort is provided by 98 P-38s, 86 P-47s and 38 P-51s and 81 Ninth Air Force P-51s; they claim 10-1-10 Luftwaffe aircraft in the air and 8-0-3 on the ground; 1 P-38, 1 P-47 and 1 P-51 are lost (2 pilots MIA).
3. Of 512 B-17s dispatched, 107 hit Hamburg/Eurotank oil refinery, 60 hit Harburg/Ebano oil refinery, 54 hit Hamburg/Schliemanns oil refinery, 53 hit Harburg/Rhenania oil refinery, 53 hit Hamburg/Deut.Petr.AG, 50 hit Hamburg/ Rhenania-Ossag oil refinery, 26 hit Hamburg/Schindler oil refinery, 12 hit Brunsbuttel canal lock and 2 hit targets of opportunity; 7 B-17s are lost and 349 damaged; 1 airman is KIA, 13 WIA and 63 MIA. Escort is provided by 96 P-38s and 48 P-47s without claims or loss.
4. Of 358 B-24s, 245 hit Politz, 71 bomb Ostermoor and 12 hit targets of opportunity; they claim 10-3-2 Luftwaffe aircraft; 34 B-24s are lost and 205 damaged; 3 airmen are KIA, 6 WIA and 343 MIA. Escort is provided by 50 P-38s and 221 P-51s; they claim 28-1-9 Luftwaffe aircraft in the air and 5-0-9 on the ground; 3 P-38s are lost. Mission 426: In the afternoon, 33 of 37 B-17s and 196 of 380 B-24s attack 10 V-weapon sites in the Pas de Calais area; 1 B-24 is lost and 96 damaged. Escort is provided by 72 P-47s and 40 P-51s without loss. Mission 427: 5 of 5 B-17s drop leaflets in France during the night. 25 B-24s fly CARPETBAGGER missions in France.
KRÓLEWIEC (RAF)
In 1944, the city of KĂśnigsberg was extensively bombed from the air by the British and burned for several days. Free from deployment for most of the war, No. 5 Group RAF first attacked the city on the night of 26 August 1944. The raid was at the extreme range for the AVRO LANCASTER OF WHICH 174 FLEW 950 miles from their bases. This first raid was not particularly successful, most bombs falling on the eastern side of the town and four attacking aircraft were lost.
Three nights later on the 29/30 August, a further 189 LANCASTERS OF NO. 5 GROUP dropped 480 tons of bombs on the centre of the city. RAF Bomber Command estimated that 20% of all the industry and 41% of all the housing in KĂśnigsberg was destroyed. German night fighter defenses downed fifteen bombers (7.9% of the force)

MALBORK (USAF)
STRATEGIC OPERATIONS (Eighth Air Force): VIII Bomber Command Mission 113. 2 targets in Germany and 2 in Poland are hit; 26 B-17's and 2 B-24's are lost
1. 106 of 115 B-17's hit the industrial area in Anklam, Germany at 1142-1146 hours; they claim 65-19-47 Luftwaffe aircraft, 18 B-17's are lost, 1 damaged beyond repair and 51 damaged; casualties are 25 WIA and 185 MIA.

2. 96 of 100 B-17's hit the industrial area in MARIENBURG, Germany at 1253-1302 hours; they claim 9-2-0 Luftwaffe aircraft; 2 B-17's are lost and 13 damaged; casualties are 3 WIA and 21 MIA.

3. 41 of 51 B-24's hit the U-boat yards at Danzig and the port area at Gdynia, Poland at 1305 hours; they claim 7-3-4 Luftwaffe aircraft; 2 B-24's are lost, 1 is damaged beyond repair and 19 damaged; casualties are 1 WIA and 21 MIA.
To byly 2 naloty na fabryke Focke-Wulf w Krolewie Malb. (KĂśnigsdorf) dzisiejsze lotnisko, jeden z nich odbyl sie w Sobote 09,10,1943 roku ok. godziny 13:00, dla obywateli Malborka byla to pierwsza stycznosc z wojna, gdy spokojny dzien zaklucil ryk motorow ktore przelecialy bardzo nisko, nad sama starowka, zostaly zbombardowane hale produkcyjne gdzie zginelo ponad 100 osob. Drugi nalot odbyl sie 09,04,1944 roku a ze byla to akurat Niedziela Wielkanocna, zginela tylko jeden osoba. W nalotach braly udzial samoloty typu B-17,( podobno 96 maszyn) bomby spadaly bardzo dokladnie w cel, 58% w promieniu 300 metrow od celu i 83% w promieniu 600 metrow od celu, winna byla obrona przeciw lotnicza ktora praktycznie nie istniala.

Nalezy zwrócic uwagę że do linii frontu radziecko - niemieckiego z Królewca lub Malborka było dużo !!! bliżej niż do baz lotniczych w Wielkiej Brytani. Takim to sposbem mozna trafic jeszcze na szczątki alianackich maszyn które póbowały przedrzec się za linie frontu w przypadku dużych uszkodzeń maszyn.
A moze ktos dorzuci kilka uwag o innych miastach bombardowanych w Prusach przez Aliantów?
Pozdr. Rob.
Źródło: eksploracja.pl/forum/viewtopic.php?t=13316


Temat: Październik - Europa
Zgodnie z wcześniejszymi prognozami (patrz miesiąc wrzesień - dział Europa) u naszych zachodnich sąsiadów przechodzą intensywne opady deszczu, którym od czasu do czasu towarzyszą burze. Jednak nie opady są w tej chwili najważniejsze, tylko bardzo silny wiatr przekraczający w porywach 90 - 100 km/h (w Górach nawet dochodzący do 140 km/h).

Poniżej przedstawiam 17 niemieckich miast z największymi porywami wiatru do chwili obecnej:

1) Brocken (1142 m, Niemcy) - 140 km/h
2) Fichtelberg (1215 m, Niemcy) - 126 km/h
3) Kap Arkona / RĂźgen (42 m, Niemcy) - 119 km/h
4) Feldberg /Schwarzwald (1493 m, Niemcy) - 115 km/h
5) Zugspitze (2962 m, Niemcy) - 108 km/h
6) Wasserkuppe (925 m, Niemcy) - 108 km/h
7) Weinbiet / Pfalz (557 m, Niemcy) - 104 km/h
8) Berlin-Mitte (37 m, Niemcy) - 104 km/h
9) Wendelstein (1835 m, Niemcy) - 101 km/h
10) GroĂźer Arber (1446 m, Niemcy) - 101 km/h
11) Potsdam (Poczdam) (100 m, Niemcy) - 101 km/h
12) Hohenpeissenberg (986 m, Niemcy) - 101 km/h
13) Ummendorf (163 m, Niemcy) - 97 km/h
14) Kahler Asten (841 m, Niemcy) - 94 km/h
15) Helgoland/DĂźne (8 m, Niemcy) - 94 km/h
16) SchmĂźcke (948 m, Niemcy) - 94 km/h
17) Rotterdam Port Lotniczy (-4 m) - 90 km/h

Porywistym wiatrom towarzyszą również intensywne opady deszczu:

1) Norderney (16 m, Niemcy) - 29.0 mm
2) Heide / ElpersbĂźttel (5 m, Niemcy) - 20.0 mm
3) DĂśrnick (28 m, Niemcy) - 17.0 mm
4) Helgoland/DĂźne (8 m, Niemcy) - 17.0 mm
5) Brocken (1142 m, Niemcy) - 16.0 mm
6) Cuxhaven (12 m, Niemcy) - 16.0 mm
7) Lingen (26 m, Niemcy) - 15.0 mm
8) Hannover / Port Lotniczy (59 m, Niemcy) - 15.0 mm
9) Itzehoe (26 m, Niemcy) - 14.0 mm
10) Diepholz (40 m, Niemcy) - 13.0 mm
11) Neuhaus (851 m, Niemcy) - 12.0 mm
12) Braunlage (609 m, Niemcy) - 12.0 mm
13) Twenthe (35 m, Holandia) - 12.0 mm
14) Neuruppin (45 m, Niemcy) - 12.0 mm
15) Genthin (39 m, Niemcy) - 11.0 mm
16) GroĂźer Arber (1446 m, Niemcy) - 10.0 mm
17) LĂźchow (18 m, Niemcy) - 10.0 mm

Dobowa suma opadów jest jednak zdecydowanie większa:

1) Neuhaus A. R. (Germany) - 59.0 mm
2) Brocken (Germany) - 58.0 mm
3) Braunlage (Germany) - 51.0 mm
4) Diepholz (Germany) - 47.1 mm
5) Grosser Arber (Germany) - 45.0 mm
6) Itzehoe (Germany) - 43.2 mm
7) Wunsiedel-Schonbrunn (Germany) - 42.6 mm
8) Hannover (Germany) - 38.4 mm
9) Cuxhaven (Germany) - 38.0 mm
10) St Peter-Ording (Germany) - 37.0 mm

Wichury w naszych zachodnich sąsiadów łamią gałęzie drzew, a nawet wyrywają z korzeniami drzewa, uszkadzają dachy budynków i zrywają linie energetyczne.

P.S.: W Niemczech mamy drugie przypuszczenie tornada... cytuję wypowiedź jednego łowcy:

" Po pierwszym przypuszczeniu pojawiły się kolejne raporty. W Marienthal istnieje kilka oczywistych uszkodzeń. Są uszkodzenia drzwi, okien i ogrodzeń. Kilka dachów najprawdopodobniej zostało poważnie uszkodzonych".

Godzina 15:30 CEST (według świadka):

- istnieją sprzeczne kierunki przypadku,
- okno ze strony południowej zostało całkowicie wypchnięte,
- kilku świadków mówi o ewentualnej rotacji.

Być może w piątek pojawią się zdjęcia od tego łowcy, no chyba, że ktoś inny zamieści je wcześniej.
Źródło: lowcyburz.pl/forum/viewtopic.php?t=351